FAQ Overzicht

Nedsoft RittenRegistratie Cloud

Bij het downloaden van ritten krijg ik geen postcodes en straatnamen te zien?

Krijgt u geen adressen, postcodes of straatnamen te zien na het binnenhalen van uw ritten maar alleen streepjes of komma's?

In dit geval is het mogelijk dat de installatie van het programma niet goed is verlopen.
Het programma heeft een bestand nodig welke alleen postcode & straatnaam informatie bevat.

Indien dit bestand niet aanwezig is dan kan het programma het niet goed verwerken en krijgt u hierdoor geen straatnamen of postcodes te zien.

Om dit te verhelpen dient u te controleren of het bestand EU.bin aanwezig is in uw installatie map. Indien deze niet aanwezig is dient deze even geplaatst te worden.
Soms heeft het ook nut om deze te vervangen (als het originele bestand b.v. beschadigt is).

Heeft u RittenRegistratie 2017 (of eerder) of RittenRegistratie Cloud?

Klik dan hier om het bestand te downloaden.

Indien u na het uitvoeren van de bovenstaande stappen nog geen postcodes te zien krijgt, neem dan contact op via informatie@nedsoft.com

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Hoe print ik een rapport?

Het programma heeft een ingebouwde rapportage functie.
Hiermee kunt u snel een gedetailleerde rapportage uit printen van uw gereden ritten.
Zo kunt u makkelijk een overzicht maken en indien nodig van uw gereden ritten.

Voor het afdrukken van een RittenRapportage volgt u onderstaande stappen:

  1. Kies bovenin voor Rapporten
  2. Klik Rapport Ritten
  3. Indien u alles wilt afdrukken klikt u op Genereren

    Wilt u een rapport van een bepaalde bestuurder, Voertuig, of binnen bepaalde datums dan kunt u dat in dit hoofdscherm selecteren.

 

Rapport Ritten

Een duidelijk instructiefilmpje vindt u HIER

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Handleiding Nedsoft RittenRegistratie Cloud

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Nieuwe of extra database aanmaken

Deze vraag wordt momenteel bewerkt en kan niet getoond worden.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Een map kiezen om uw gegevens in op te slaan.

Zodra het programma is geïnstalleerd en geactiveerd met de licentie code, word er bij de 1e keer starten aan u gevraagd waar u de gegevens wilt bewaren.

Het is een goede zaak om dan een makkelijk terug te vinden map te maken of kiezen, zodat u voor de toekomst weet waar uw gegevens staan.
Dit is vaak handig bij het maken van back-ups van uw gegevens.

Maak dus bijvoorbeeld een map aan in uw documenten, of een andere makkelijke locatie.
Geef deze map een herkenbare naam (b.v. Rittenregistratie gegevens, of uw kenteken).

Als dit gebeurt is selecteert en kiest u deze map, het programma zet dan zijn data hier in.
Het programma opent hierna automatisch, en de eerste start wizzard zal worden gestart waarmee u uw bestuurder en voertuig gegevens kunt aanmaken.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Het menu of venster van de GPS recorder is niet zichtbaar of niet volledig?

Soms door beeldscherm of resolutie instellingen kan het gebeuren dat het venster van de GPS recorder niet geheel zichtbaar is. Waardoor u de download knop niet ziet dit maakt het lastig om het menu te gebruiken en zo de GPS te downloaden.

Gelukkig is dit venster te slepen door deze beet te pakken met de linkermuisknop.
U dient het kader aan de rechterkant beet te pakken met de muisknop zoals aangegeven in onderstaande afbeelding.

Als u het dan naar Links sleept zult u zien dat het menu dan weer zichtbaar word zodat u er weer gebruik van kunt maken.
  • Slepen
  •  

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Hoe kan ik mijn oude data opnieuw downloaden?

Indien er iets is mis gegaan bij het downloaden in het verleden, bijvoorbeeld het missen van ritten/dagen in u administratie doordat u deze per ongeluk heeft verwijderd dan is het mogelijk om het programma zodanig te forceren dat u alle historie van de Cloud geheel opnieuw binnenhaalt.

Let op, omdat u alles in 1x binnenhaalt, kan het langer duren als normaal. Ook eventuele wijzigingen of opmerking die u bij ritten heeft geplaatst gaan verloren.

U moet eerst uw database map vinden, deze kunt u achterhalen via bestand --> Recente database locatie. De map die dan aangegeven staat met een vinkje, is uw huidige database.

Zoek deze map op in de verkenner, en verwijder hieruit de volgende bestanden.

GPSEvent.dat
GPSHistory.dat
GPSHistory.history
GPSTrip.dat
Ridehistory.dat

Zodra deze bestanden verwijderd zijn dient u het programma te openen en in te loggen.
Daarna kunt u uw gegevens opnieuw downloaden, en heeft u uw complete historie weer terug.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Ik heb meerdere RittenRegistratie Cloud units, hoe voeg ik er meerdere toe in 1 programma?

Indien u meerdere RittenRegistratie Cloud GPS trackers heeft, dan is het mogelijk om deze toe te voegen aan uw huidige account en in het programma.

De meest gebruikelijke gang van zaken is om per voertuig een map aan te maken.
Stel voor dat u een auto heeft met kenteken 12-34-AB, maak dan op uw computer een map aan met het kenteken. Doe dit op een makkelijke locatie, zoals mijn documenten.

Indien u gewenst kunt u dit ook gelijk voor uw andere voertuigen doen.
Start vervolgens het programma en kies dan voor Bestand --> Kies database locatie.
Blader daarna naar de map die u zojuist heeft gemaakt.

Log in als bestaande gebruiker met uw e-mail adres en wachtwoord.
Hierna worden er wat gegevens aan u gevraagd vul deze in.

Belangrijk: bij de stap van de Unieke code / Uniek ID, dient u de unieke code van het bijpassende voertuig in te vullen. Deze sticker met unieke code kwam bij het pakket gebundeld met de GPS tracker, het is belangrijk dat deze niet door elkaar worden gehaald.

Als dit is gebeurt dan is uw nieuwe omgeving klaar.

Stel voor dat u wilt wisselen van omgeving, om b.v. een andere auto te bekijken/downloaden dan kan dit via Bestand-->recente database locaties.

 

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Al Mijn ritten komen binnen als een enkele opgetelde rit?

In deze situatie is vaak de contact draad van de kabelboom niet goed aangesloten op de auto. Deze draad (Grijs/Zwart) dient aangesloten te worden op geschakelde spanning.

Dit zorgt ervoor als uw contact van de auto aan gaat, dat een rit wordt gestart en op het moment dat u het contact uitzet een rit eindigd. Wanneer deze draad dus niet goed is aangesloten, ziet de software dit als 1 lange rit, omdat er geen status wissel van het contact is.

U kunt echter bij het download ook kiezen voor ritherkenning: Tijd Stilstaan.
In plaats van dan naar de contactstatus van uw auto te kijken, kijkt de GPS naar tijd stilstaan van de auto en bepaalt die hiermee zijn ritten.

Indien u de data niet kunt binnen halen omdat u al gedownload heeft, verwijzen wij u naar het andere artikel op onze FAQ: 

Hoe kan ik mijn oude data opnieuw downloaden?

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Hoe kan ik exporteren naar Excel?

Dit kan zeer eenvoudig via de Drag & Drop functie.

U hoeft enkel uw ritten te selecteren, en deze te slepen naar een lege Excel sheet.

Voor een duidelijk instructiefilmpje klikt u HIER

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Begin en eind tijden tonen.

U kunt in het programma extra velden aanzetten, zodat u de begin/eind tijd van de ritten kunt zien.

Dit gaat als volgt:

  • Ga naar het tabblad Ritten
  • Klik op een willekeurige kolomnaam met de rechtermuisknop en kies voor eigenschappen.
  • Vervolgens krijgt u een venster met een aantal blauwe mappen, klik hierin op de map tijd en vouw deze uit door op het plus icoon ernaast te klikken.
  • Vervolgens ziet u een map begin/eind. Klik op de map begin, en aan de rechterkant van het venster vinkt u het vakje bekijken aan. Volg dezelfde stappen voor de map eind.
  • Klik op OK en u ziet de 2 extra kolommen in uw scherm verschijnen.

Deze kolommen kunt u eventueel nog slepen naar links of rechts indien gewenst.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Mijn ritten komen niet meer binnen als ik download?

Indien uw registratie niet goed binnenkomt kunt u dit verhelpen door de rit te downloaden met ‘tijd stilstaan’. Dit betekent dat als uw auto korter als 5 minuten op 1 locatie heeft stilgestaan dat het niet word geteld als een stop maar dat het programma gewoon door blijft tellen.

 

Als eerste moet u Nedsoft RittenRegistratie Cloud openen en het tabblad ‘GPS recorder’ voor u nemen. Daarna opent u het vakje ‘Rit herkenning’ en selecteert u ‘Tijd stilstaan’. Hierna vult u in de kolom ‘Nieuwe rit na (min)’ het getal 5 in. Als u hierna op download klikt worden al uw ritten met Tijd stilstaan gedownload.

 

Let op: Als uw ritten hierna niet binnenkomen moet u de oude data verwijderen. Zie hier een gedetailleerde handleiding hoe u dit precies doet.

http://faq.nedsoft.nl/index.php?action=artikel&cat=1&id=18&artlang=nl

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Al mijn ritten, bestuurders en voertuigen zijn verdwenen?

Wanneer al uw ritten, voertuigen en bestuurders ineens verdwenen zijn komt dit vaak omdat het programma de locatie van de database kwijt is. Dit is eenvoudig op te lossen door aan het programma door te geven waar deze staat. Hieronder vind u een gedetailleerde handleiding over hoe u dit precies doet.

Wanneer u Nedsoft pakket heeft opgestart moet u linksboven op ‘Bestand’ klikken. Hierna kiest u ‘Kies database locatie’. Wanneer u dit gedaan heeft krijgt u een scherm voor waar u het bestand kunt selecteren.

De database word standaard op 1 locatie neergezet. Hieronder vind u de standaard locaties voor de Nedsoft pakketten:

  • Nedsoft RittenRegistratie 2015-2017: C\RR(jaartal)DB
  • Nedsoft RittenRegistratie 2008-2014: C\RittenReg(jaartal)DB
  • Nedsoft RittenRegistratie Cloud: C\RRCloudDB
  • Indien u zelf een andere locatie heeft gekozen dan moet u deze selecteren

Wanneer u de locatie selecteert en daarna op de knop ‘Open’ klikt komen al uw ritten terug.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Hoe kan ik ritten op een kaart bekijken?

Wanneer u voor het eerst op de knop 'kaart' klikt dan krijgt u een venster voor u waar u het pad naar map van de kaart moet aangeven. Zodra u dit pad heeft aangegeven dan kunt u gebruik maken van de kaart.

 

 

Het programma bevind zich op de locatie 'C:\Program Files (x86)\Google\Google Earth Pro\client'. Wanneer u zich naar deze locatie heeft begeven dan kunt u het bestand 'googleearth.exe’ selecteren. Als u hierna op open klikt dan word google earth geopend, wanneer u het programma voor de volgende keer opstart dan zal het programma de locatie onthouden en de kaart openen.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Nedsoft Kasboek V3

Handleiding Nedsoft Kasboek v3

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Mijn gegevens worden niet bewaard als ik het programma opnieuw open?

Hieronder 2 methodes die dit probleem kunnen verhelpen.

1:

U kunt proberen om het programma te openen als administrator, vervolgens in te loggen een transactie aanmaken en te kijken of het dan blijft staan als u het programma opnieuw opent.

U kunt het programma openen als administrator via rechtermuisklik op het icoon > Uitvoeren als administrator.

Daarna opent het programma en moet u kijken of het probleem aanhoud.
Indien u het probleem nog steeds heeft, lees dan de onderstaande instructie.


 

2:
Waarschijnlijk is er iets fout gegaan bij het aanmaken van een nieuw kasboek bestand.
Bij het aanmaken van een nieuwe kasboek administratie, moet het echte bestand (waar alles in bewaard word) ook een locatie krijgen op uw computer.

Als dit niet word gedaan dan heeft het programma niks om naar te schrijven en dan vergeet het programma alles bij het afsluiten. Volg a.u.b. de volgende stappen om dit op te lossen.

  • Open het programma en voert uw wachtwoord/gebruikersnaam in (standaard allebei: admin).
  • Klik daarna op: maak een nieuw bestand aan.
  • U krijgt dan dit venster te zien. 
    Kasboek
  • Geef het nieuwe kasboek bestand een omschrijving wat voor u herkenbaar is.
  • En vergeet niet om het bestand een locatie te geven (knop bij Rode pijl bij bestand opslaan), dit is waarschijnlijk eerder wel per-ongeluk gebeurt. Als dit namelijk niet gebeurt kan dit de oorzaak zijn dat het programma uw ingevoerde gegevens niet vasthoud.
  • Als u dit heeft gedaan klikt u op OK en dan start u het programma opnieuw op.
  • Open daarna het zojuist gemaakte bestand en voer een aantal gegevens in, sluit/open hierna weer het programma, worden ingevoerde gegevens nu wel bewaard.

 

 

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Hoe maak ik een nieuwe administratie aan?

Een nieuwe kas administratie kan makkelijk zijn indien u een nieuw kwartaal of jaar wilt beginnen. U kunt via het inlog scherm een nieuw bestand aanmaken.

  • U opent het programma, u voert uw gebruikersnaam & wachtwoord in (standaard is dit beide: admin).
  • Log nog niet in, maar klik op: maak een nieuw bestand aan.
  • In dit scherm drukt op de knop met ... om aan te geven waar u het bestand op wilt slaan op uw computer.
    Kasboek
  • Geef een naam/omschrijving op voor de nieuwe administratie.
  • Wanneer u een naam en locatie heeft gekozen drukt u op OK en start u het programma opnieuw op, en logt u in op het nieuwe kas bestand.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Hoe kan ik gegevens overzetten van Kasboek versie 3?


U dient uw oude kas administratie bij de hand te hebben.
Kasboek 3 administraties (of databases) hebben altijd .nkd als bestandstype.

Als u het programma opent en inlogt gaat u naar Bestand-->Importeren kasboek 3.
Hier dient u dan een bronbestand te kiezen om hier gegevens uit te importeren.
Zoek en selecteer dus uw gewenste kas administratie bestand op (zoals eerder genoemd een .nkd bestand).

Daarna kunt u aangeven wat u wel en niet wilt meenemen door deze aan te vinken.
Klik daarna op OK, en het programma importeerd uw data in uw nieuwe systeem.

Op deze manier kunt u zeer snel grootboek rekeningen en rubrieken meenemen zonder ze opnieuw in te voeren.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Nedsoft Prikklok

Handleiding Nedsoft Prikklok v2

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Hoe maak ik een backup?

U kunt in het programma onder: Extra-> Instellingen -> Map de huidige locatie van de database zien:

Blader naar de aangegeven map die onder Huidige staat.

In deze map ziet u verschillende bestanden
Sorteer alles op Type en selecteer alle "DAT-bestanden"
Het enige wat u NIET mee moet kopiëren is appdata

LET OP: dit zijn al uw gegevens dus als u dit kwijt raakt bent u uw database kwijt

Zet ze op een USB-stick/schijf of zet deze op de Cloud, voor alle zekerheid.

Maak regelmatig back-ups.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Er komen geen nieuwe klokkingen bij in de prikklok manager?

Als er een pas gescand word kan het zijn dat er geen naam en in/uit klokking word weergegeven. De oorzaak hiervan is, is dat de klokking niet doorkomt bij de Prikklok manager en dus niet word geregistreerd.

Hieronder vindt u een aantal instructies die dit probleem kunnen oplossen:

1:
Het probleem kan veroorzaakt zijn doordat de scanner niet is aangezet in de software.
Dit kunt u controleren via de prikklok scanner, en dan door te kijken bij extra-->instellingen

Er zou dan een vakje moeten staan met de naam: Magtek card reader.
Als deze niet is aangevinkt, vink deze dan aan en herstart het programma en scan opnieuw een pas.


2:
Indien het probleem met bovenstaande stappen niet is opgelost probeer dan het volgende:

Achterhaal eerst de locatie van uw database en noteer dit. Dit kunt u zien via de prikklok manager bij extra-->instellingen-->map. Bij ''Huidige'' word uw database locatie aangegeven, noteer of onthoud dit.

Sluit nu de software en zoek de volgende map op:
C:\ProgramData\Prikklok

Let op: de map ProgramData word automatisch verborgen door Windows.
Indien u deze dus niet kunt zien dient u verborgen bestanden aan te zetten.
Zie hiervoor deze link naar een pagina van Microsoft indien u niet weet hoe dit moet.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/show-hidden-files#show-hidden-files=windows-7

In de map: C:\ProgramData\Prikklok
Staat een bestand genaamd: Prikklok.cwd
Verwijder dit bestand en start hierna de prikklok manager opnieuw.

Er word dan gevraagd om een database locatie.
Blader naar de database en klik op OK.
U zou nu uw data/gegevens weer moeten zien als u het programma opent.

Ga hierna naar de prikklok scanner, en scan een pas. Er zou nu weer een naam en in/uitklokking in het venster moeten komen.

 

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Nedsoft RittenRegistratie » RittenRegistratie 2018

Hoe maak ik een rapport van mijn ritten?

Om een rapport van uw ritten te maken kunt u gebruik maken van onze ingebouwde rapport functie. Met deze functie kunt u een gedetailleerd rapport genereren die voldoet aan alle eisen van de belastingdienst.

Om een rapport te genereren kunt u linksboven op de optie rapport klikken, vervolgens kunt u het gewenste rapport selecteren. Voor dit voorbeeld zullen we het standaard rapport ‘rapport ritten’ gebruiken.
Wanneer u een rapport geselecteerd heeft dan word u begroet door een nieuw scherm. Hier kunt u het voertuig en de persoon selecteren. Ook kunt u hier een specifieke begin/einddatum kiezen, wanneer u een rapport van alle gereden ritten wilt genereren dan kunt u deze vakjes leeg laten. Als laatste heeft u de keuze tussen het tonen van privé ritten in het rapport of het verbergen van de ritten. Wanneer u deze keuzes heeft gemaakt dan kunt u linksonder op de knop genereren klikken.

 Wanneer u uw rapport gegenereerd heeft dan kunt u deze exporteren naar pdf, of u kunt het rapport uitprinten. Wanneer u het rapport wilt exporteren naar pdf dan kunt u linksboven op het printer icoon klikken en vervolgens de printer ‘PDF printer’ of ‘Microsoft print to PDF’ selecteren. Als u dit gedaan heeft dan word u stap voor stap begeleid in het exporteren van uw nieuwe pdf.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Mijn gps recorder word niet herkend door RittenRegistratie 2018. (Mac)

Op deze pagina kunt u de nieuwste driver van Nedsoft RittenRegistratie voor Mac Os X downloaden. Deze update is puur geschikt voor OS X 10.10 en nieuwer

U hoeft enkel het onderstaande bestand bestand te downloaden en te installeren.

Let op: Het is nodig om uw systeem opnieuw op te starten na de installatie van de driver.

 

KLIK HIER VOOR OS X DRIVER

Deze driver is alleen geschikt voor het Nedsoft RittenRegistratie 2018 pakket.

Hierna kunt u de GPS weer aansluiten en aanzetten, het programma zou deze vervolgens moeten detecteren. Wanneer dit niet het geval is dient u de usb kabel van usb-poort te wisselen, de driver is dan op een andere poort geinstalleerd, hierna zal de GPS weer online moeten komen.

Tips: Wanneer het niet lukt om de driver correct te installeren dan kunt u controleren wat de veiligheidsinstellingen zijn, dit moet tijdens het installeren van de driver apps toestaan van 'Elke willekeurige bron'. Dit komt omdat de driver niet van de app store komt.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Mijn gps recorder word niet herkend na het installeren van de upgrade naar RittenRegistratie 2018. (Mac)

Wanneer uw gps recorder niet meer online komt na het installeren van de upgrade naar RittenRegistratie 2018 dan komt dit vaak omdat er iets is misgegaan tijdens het installeren van de driver.

Om dit probleem op te lossen kunt u eenvoudig de driver handmatig installeren.

Klik hier om de driver te downloaden

Wanneer u de driver heeft geinstalleerd hoeft u enkel uw Mac opnieuw op te starten om de instellingen door te voeren.
Als u vervolgens RittenRegistratie weer opent dan staat uw gps recorder er weer bij.

Mocht dit niet het geval zijn dan raden wij u aan contact op te nemen met onze helpdesk, wij kunnen dan even kijken waar het precies fout gaat.

Let op: deze driver is alleen geschikt voor klanten die in het bezit zijn van een RittenRegistratie 2017 of eerder gps recorder.

Wanneer u het RR V2 model gps recorder heeft dan kunt u de onderstaande link volgen.

Klik hier voor problemen met de RittenRegistratie 2018 gps recorder.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Ik krijg datums uit 1999? GPS Bug

De interne klokken in gps-systemen tellen omhoog tot 1.024 weken, waarna ze worden gereset. Dat komt neer op een periode van 19,7 jaar, die op 6 april 2019 werdt bereikt. De teller kwam op deze dag weer op nul te staan, waardoor de apparatuur in theorie denkt dat het augustus 1999 is.

Om dit probleem te verhelpen dient u een update te installeren.
Via onderstaande link vindt u de instructie hoe u dit kunt doen:

https://www.nedsoft.nl/kennisbank-rittenregistratie-gbf/

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Nedsoft RittenRegistratie » RittenRegistratie 2017

Bij het downloaden van ritten krijg ik geen postcodes en straatnamen te zien?

Krijgt u geen adressen, postcodes of straatnamen te zien na het binnenhalen van uw ritten maar alleen streepjes of komma's?

In dit geval is het mogelijk dat de installatie van het programma niet goed is verlopen.
Het programma heeft een bestand nodig welke alleen postcode & straatnaam informatie bevat.

Indien dit bestand niet aanwezig is dan kan het programma het niet goed verwerken en krijgt u hierdoor geen straatnamen of postcodes te zien.

Om dit te verhelpen dient u te controleren of het bestand EU.bin aanwezig is in uw installatie map. Indien deze niet aanwezig is dient deze even geplaatst te worden.
Soms heeft het ook nut om deze te vervangen (als het originele bestand b.v. beschadigt is).

Heeft u RittenRegistratie 2017 (of eerder) of RittenRegistratie Cloud?

Klik dan hier om het bestand te downloaden.

Indien u na het uitvoeren van de bovenstaande stappen nog geen postcodes te zien krijgt, neem dan contact op via informatie@nedsoft.com

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Hoe print ik een rapport?

Het programma heeft een ingebouwde rapportage functie.
Hiermee kunt u snel een gedetailleerde rapportage uit printen van uw gereden ritten.
Zo kunt u makkelijk een overzicht maken en indien nodig van uw gereden ritten.

Voor het afdrukken van een RittenRapportage volgt u onderstaande stappen:

  1. Kies bovenin voor Rapporten
  2. Klik Rapport Ritten
  3. Indien u alles wilt afdrukken klikt u op Genereren

    Wilt u een rapport van een bepaalde bestuurder, Voertuig, of binnen bepaalde datums dan kunt u dat in dit hoofdscherm selecteren.

 

Rapport Ritten

Een duidelijk instructiefilmpje vindt u HIER

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Rittenregistratie blijft hangen bij aankoppelen GPS Mac OSX 10.10 of hoger

Op deze pagina kunt u de nieuwste driver van Nedsoft RittenRegistratie voor Mac Os X downloaden. Deze update is puur geschikt voor OS X 10.10 en nieuwer

U hoeft enkel het onderstaande bestand te downloaden, en vervolgens te starten en de installatie te volgen.
Zodra de driver is geïnstalleerd, dient u uw systeem opnieuw te starten.

KLIK HIER VOOR OS X DRIVER 

Deze driver is geschikt voor Nedsoft RittenRegistratie 2014 Pro, 2015 Pro, 2016 en 2017 pakketten

Hierna kunt u de GPS weer aansluiten en aanzetten, het programma zou deze vervolgens dan moeten detecteren. en niet meer blijven hangen.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Nieuwe of extra database aanmaken

Deze vraag wordt momenteel bewerkt en kan niet getoond worden.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Ik kan mijn pakket niet activeren?

Wanneer u een Nedsoft RittenRegistratie 2015, 2016 of 2017 pakket koopt moet u deze activeren, dit kan doormiddel van het invoeren van de licentiecode. Wanneer u het product activeert word deze aan uw pc gebonden.

Als er bij een poging tot activeren een foutmelding gegeven word komt dit vaak omdat de code foutief is ingevoerd. De letters in de code zijn altijd hoofdletters, soms wil het gebeuren dat de O van Otto word gezien als het cijfer 0, of dat de I van Isaac word gezien voor het cijfer 1 of de L van Leo. Onderstaand vind u een voorbeeld van alle karakters die kunnen worden gebruikt in een licentiecode. Deze karakters kunt u gebruiken als referentie.

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

In het geval dat u een nieuwe pc koopt, wisselt van besturingssysteem of dat uw oude pc crashed dan moet u de code opnieuw invoeren. Indien het programma aangeeft dat uw code al is gebruikt dan kunt u een nieuwe code aanvragen bij onze helpdesk. U kunt contact opnemen met onze helpdesk via: informatie@nedsoft.com, in de mail moeten de volgende onderwerpen aan pas komen:

  • De reden van aanvraag.
  • De naam en jaartal van het pakket.
  • Email adres waar het pakket eerder mee is geregistreerd
  • Indien mogelijk de oude licentie.

Wanneer wij uw mail hebben ontvangen zullen wij u voorzien van een nieuwe licentiecode, deze kunt u gebruiken om uw pakket te (her)activeren.

 

Let op: Bij het Nedsoft RittenRegistratie Cloud pakket hoeft u de code maar eenmalig in te voeren, de code word daarna gekoppeld aan uw emailadres.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Een map kiezen om uw gegevens in op te slaan.

Zodra het programma is geïnstalleerd en geactiveerd met de licentie code, word er bij de 1e keer starten aan u gevraagd waar u de gegevens wilt bewaren.

Het is een goede zaak om dan een makkelijk terug te vinden map te maken of kiezen, zodat u voor de toekomst weet waar uw gegevens staan.
Dit is vaak handig bij het maken van back-ups van uw gegevens.

Maak dus bijvoorbeeld een map aan in uw documenten, of een andere makkelijke locatie.
Geef deze map een herkenbare naam (b.v. Rittenregistratie gegevens, of uw kenteken).

Als dit gebeurt is selecteert en kiest u deze map, het programma zet dan zijn data hier in.
Het programma opent hierna automatisch, en de eerste start wizzard zal worden gestart waarmee u uw bestuurder en voertuig gegevens kunt aanmaken.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Het menu of venster van de GPS recorder is niet zichtbaar of niet volledig?

Soms door beeldscherm of resolutie instellingen kan het gebeuren dat het venster van de GPS recorder niet geheel zichtbaar is. Waardoor u de download knop niet ziet dit maakt het lastig om het menu te gebruiken en zo de GPS te downloaden.

Gelukkig is dit venster te slepen door deze beet te pakken met de linkermuisknop.
U dient het kader aan de rechterkant beet te pakken met de muisknop zoals aangegeven in onderstaande afbeelding.

Als u het dan naar Links sleept zult u zien dat het menu dan weer zichtbaar word zodat u er weer gebruik van kunt maken.
  • Slepen
  •  

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


GPS recorder wordt niet herkend?


Er is waarschijnlijk iets mis gegaan met de automatische driver installatie.
U dient te driver handmatig te installeren. Afhankelijk van uw Windows versie kan dit verschillen.

 

Voor Windows 7, 8 en 10 kunt u de volgende stappen volgen:

  • - Klik op uw bureaublad met de rechtermuisknop op het Icoon Deze Computer en kies voor eigenschappen.
  • - Als u geen bureaublad icoon heeft ga dan naar start en dan rechtermuisknop op Computer en kies voor eigenschappen.
  • - Kies het Tabblad Hardware
  • - Klik op de knop Apparaatbeheer.
  • - Zorg dat de GPS is aangesloten via de USB Kabel en op de ON stand staat.
  • - In het kopje Poorten (COM & LPT) zou u de GPS recorder moeten zien, waarschijnlijk staat hier in het geel een uitroepteken voor.  Dit houdt in dat de Driver niet juist is geïnstalleerd.
  • - Klik op de GPS met de rechtermuisknop en kies voor stuurprogramma bijwerken.
  • - Kies de optie: Op mijn computer naar stuurprogramma’s zoeken.
  • - Vink de optie Inclusief onderliggende mappen aan.
  • - Blader naar: Deze computer > C:\ > Program Files (x86) > Nedsoft > RittenRegistratie 2014 > Drivers >Win7_Win8 en klik op OK
  • - Klik volgende
  • - Het systeem zal nu het stuurprogramma gaan opzoeken en gaan configureren.
  • - Hierna zal uw driver correct zijn geïnstalleerd en ook worden herkent door Nedsoft RittenRegistratie.

 

De Win7_Win8 map bevat de drivers voor Windows Vista , Windows 7, Windows 8 en Windows 10.

Selecteer het stuurprogramma

 

 



Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


MSVCP,,,,.dll ontbreekt

Wanneer u de onderstaande foutmelding krijgt bij het starten van uw RittenRegistratie pakket:

 

Deze toepassing kan niet worden gestart omdat MSVCP100.dll niet kan worden gevonden. 
U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren.

 

Kunt u het volgende bestand downloaden en installeren: Visual C++ 2010 hierna kunt u het programma opnieuw starten en zal uw probleem verholpen moeten zijn.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Hoe kan ik exporteren naar Excel?

Dit kan zeer eenvoudig via de Drag & Drop functie.

U hoeft enkel uw ritten te selecteren, en deze te slepen naar een lege Excel sheet.

Voor een duidelijk instructiefilmpje klikt u HIER

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Begin en eind tijden tonen.

U kunt in het programma extra velden aanzetten, zodat u de begin/eind tijd van de ritten kunt zien.

Dit gaat als volgt:

  • Ga naar het tabblad Ritten
  • Klik op een willekeurige kolomnaam met de rechtermuisknop en kies voor eigenschappen.
  • Vervolgens krijgt u een venster met een aantal blauwe mappen, klik hierin op de map tijd en vouw deze uit door op het plus icoon ernaast te klikken.
  • Vervolgens ziet u een map begin/eind. Klik op de map begin, en aan de rechterkant van het venster vinkt u het vakje bekijken aan. Volg dezelfde stappen voor de map eind.
  • Klik op OK en u ziet de 2 extra kolommen in uw scherm verschijnen.

Deze kolommen kunt u eventueel nog slepen naar links of rechts indien gewenst.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Handleiding Nedsoft RittenRegistratie 2017

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Hoe zet ik mijn oude gegevens over naar een nieuwe versie?

Als u een nieuwe versie van Nedsoft RittenRegistratie koopt maar uw oude gegevens wilt bewaren kan dit door de oude database te gebruiken, hieronder vind u een gedetailleerde handleiding over hoe dit precies te doen.

 

Wanneer u Nedsoft RittenRegistratie voor u heeft moet u linksboven op 'Bestand' klikken. Hierna klikt u op 'Kies database locatie', zodra u dit heeft gedaan moet u de locatie van de oude database selecteren.

Nedsoft RittenRegistratie zet zijn database altijd op een standaaard locatie dit zijn:

  • Nedsoft RittenRegistratie 2015-2017: C\RR(Jaartal)DB
  • Nedsoft RittenRegistratie 2008-2014: C\RittenReg(Jaartal)DB
  • Nedsoft RittenRegsitratie Cloud: C\RRCloud
  • Indien u zelf een andere locatie heeft gekozen voor u database moet u deze selecteren.

Wanneer u de database heeft geselecteerd klikt u op de knop 'Open'. Hierna worden al uw oude ritten ingeladen in uw programma.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Al mijn ritten, bestuurders en voertuigen zijn verdwenen?

Wanneer al uw ritten, voertuigen en bestuurders ineens verdwenen zijn komt dit vaak omdat het programma de locatie van de database kwijt is. Dit is eenvoudig op te lossen door aan het programma door te geven waar deze staat. Hieronder vind u een gedetailleerde handleiding over hoe u dit precies doet.

Wanneer u Nedsoft pakket heeft opgestart moet u linksboven op ‘Bestand’ klikken. Hierna kiest u ‘Kies database locatie’. Wanneer u dit gedaan heeft krijgt u een scherm voor waar u het bestand kunt selecteren.

De database word standaard op 1 locatie neergezet. Hieronder vind u de standaard locaties voor de Nedsoft pakketten:

  • Nedsoft RittenRegistratie 2015-2017: C\RR(jaartal)DB
  • Nedsoft RittenRegistratie 2008-2014: C\RittenReg(jaartal)DB
  • Nedsoft RittenRegistratie Cloud: C\RRCloudDB
  • Indien u zelf een andere locatie heeft gekozen dan moet u deze selecteren

Wanneer u de locatie selecteert en daarna op de knop ‘Open’ klikt komen al uw ritten terug.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Hoe kan ik ritten op een kaart bekijken?

Wanneer u voor het eerst op de knop 'kaart' klikt dan krijgt u een venster voor u waar u het pad naar map van de kaart moet aangeven. Zodra u dit pad heeft aangegeven dan kunt u gebruik maken van de kaart.

 

 

Het programma bevind zich op de locatie 'C:\Program Files (x86)\Google\Google Earth Pro\client'. Wanneer u zich naar deze locatie heeft begeven dan kunt u het bestand 'googleearth.exe’ selecteren. Als u hierna op open klikt dan word google earth geopend, wanneer u het programma voor de volgende keer opstart dan zal het programma de locatie onthouden en de kaart openen.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Ik krijg datums uit 1999? GPS Bug

De interne klokken in gps-systemen tellen omhoog tot 1.024 weken, waarna ze worden gereset. Dat komt neer op een periode van 19,7 jaar, die op 6 april 2019 werdt bereikt. De teller kwam op deze dag weer op nul te staan, waardoor de apparatuur in theorie denkt dat het augustus 1999 is.

Om dit probleem te verhelpen dient u een update te installeren.
Via onderstaande link vindt u de instructie hoe u dit kunt doen:

https://www.nedsoft.nl/kennisbank-rittenregistratie-gbf/

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Nedsoft RittenRegistratie » RittenRegistratie 2016

Bij het downloaden van ritten krijg ik geen postcodes en straatnamen te zien?

Krijgt u geen adressen, postcodes of straatnamen te zien na het binnenhalen van uw ritten maar alleen streepjes of komma's?

In dit geval is het mogelijk dat de installatie van het programma niet goed is verlopen.
Het programma heeft een bestand nodig welke alleen postcode & straatnaam informatie bevat.

Indien dit bestand niet aanwezig is dan kan het programma het niet goed verwerken en krijgt u hierdoor geen straatnamen of postcodes te zien.

Om dit te verhelpen dient u te controleren of het bestand EU.bin aanwezig is in uw installatie map. Indien deze niet aanwezig is dient deze even geplaatst te worden.
Soms heeft het ook nut om deze te vervangen (als het originele bestand b.v. beschadigt is).

Heeft u RittenRegistratie 2017 (of eerder) of RittenRegistratie Cloud?

Klik dan hier om het bestand te downloaden.

Indien u na het uitvoeren van de bovenstaande stappen nog geen postcodes te zien krijgt, neem dan contact op via informatie@nedsoft.com

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Hoe print ik een rapport?

Het programma heeft een ingebouwde rapportage functie.
Hiermee kunt u snel een gedetailleerde rapportage uit printen van uw gereden ritten.
Zo kunt u makkelijk een overzicht maken en indien nodig van uw gereden ritten.

Voor het afdrukken van een RittenRapportage volgt u onderstaande stappen:

  1. Kies bovenin voor Rapporten
  2. Klik Rapport Ritten
  3. Indien u alles wilt afdrukken klikt u op Genereren

    Wilt u een rapport van een bepaalde bestuurder, Voertuig, of binnen bepaalde datums dan kunt u dat in dit hoofdscherm selecteren.

 

Rapport Ritten

Een duidelijk instructiefilmpje vindt u HIER

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Rittenregistratie blijft hangen bij aankoppelen GPS Mac OSX 10.10 of hoger

Op deze pagina kunt u de nieuwste driver van Nedsoft RittenRegistratie voor Mac Os X downloaden. Deze update is puur geschikt voor OS X 10.10 en nieuwer

U hoeft enkel het onderstaande bestand te downloaden, en vervolgens te starten en de installatie te volgen.
Zodra de driver is geïnstalleerd, dient u uw systeem opnieuw te starten.

KLIK HIER VOOR OS X DRIVER 

Deze driver is geschikt voor Nedsoft RittenRegistratie 2014 Pro, 2015 Pro, 2016 en 2017 pakketten

Hierna kunt u de GPS weer aansluiten en aanzetten, het programma zou deze vervolgens dan moeten detecteren. en niet meer blijven hangen.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Handleiding Nedsoft RittenRegistratie 2016

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Nieuwe of extra database aanmaken

Deze vraag wordt momenteel bewerkt en kan niet getoond worden.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Ik kan mijn pakket niet activeren?

Wanneer u een Nedsoft RittenRegistratie 2015, 2016 of 2017 pakket koopt moet u deze activeren, dit kan doormiddel van het invoeren van de licentiecode. Wanneer u het product activeert word deze aan uw pc gebonden.

Als er bij een poging tot activeren een foutmelding gegeven word komt dit vaak omdat de code foutief is ingevoerd. De letters in de code zijn altijd hoofdletters, soms wil het gebeuren dat de O van Otto word gezien als het cijfer 0, of dat de I van Isaac word gezien voor het cijfer 1 of de L van Leo. Onderstaand vind u een voorbeeld van alle karakters die kunnen worden gebruikt in een licentiecode. Deze karakters kunt u gebruiken als referentie.

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

In het geval dat u een nieuwe pc koopt, wisselt van besturingssysteem of dat uw oude pc crashed dan moet u de code opnieuw invoeren. Indien het programma aangeeft dat uw code al is gebruikt dan kunt u een nieuwe code aanvragen bij onze helpdesk. U kunt contact opnemen met onze helpdesk via: informatie@nedsoft.com, in de mail moeten de volgende onderwerpen aan pas komen:

  • De reden van aanvraag.
  • De naam en jaartal van het pakket.
  • Email adres waar het pakket eerder mee is geregistreerd
  • Indien mogelijk de oude licentie.

Wanneer wij uw mail hebben ontvangen zullen wij u voorzien van een nieuwe licentiecode, deze kunt u gebruiken om uw pakket te (her)activeren.

 

Let op: Bij het Nedsoft RittenRegistratie Cloud pakket hoeft u de code maar eenmalig in te voeren, de code word daarna gekoppeld aan uw emailadres.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Een map kiezen om uw gegevens in op te slaan.

Zodra het programma is geïnstalleerd en geactiveerd met de licentie code, word er bij de 1e keer starten aan u gevraagd waar u de gegevens wilt bewaren.

Het is een goede zaak om dan een makkelijk terug te vinden map te maken of kiezen, zodat u voor de toekomst weet waar uw gegevens staan.
Dit is vaak handig bij het maken van back-ups van uw gegevens.

Maak dus bijvoorbeeld een map aan in uw documenten, of een andere makkelijke locatie.
Geef deze map een herkenbare naam (b.v. Rittenregistratie gegevens, of uw kenteken).

Als dit gebeurt is selecteert en kiest u deze map, het programma zet dan zijn data hier in.
Het programma opent hierna automatisch, en de eerste start wizzard zal worden gestart waarmee u uw bestuurder en voertuig gegevens kunt aanmaken.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Het menu of venster van de GPS recorder is niet zichtbaar of niet volledig?

Soms door beeldscherm of resolutie instellingen kan het gebeuren dat het venster van de GPS recorder niet geheel zichtbaar is. Waardoor u de download knop niet ziet dit maakt het lastig om het menu te gebruiken en zo de GPS te downloaden.

Gelukkig is dit venster te slepen door deze beet te pakken met de linkermuisknop.
U dient het kader aan de rechterkant beet te pakken met de muisknop zoals aangegeven in onderstaande afbeelding.

Als u het dan naar Links sleept zult u zien dat het menu dan weer zichtbaar word zodat u er weer gebruik van kunt maken.
  • Slepen
  •  

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


GPS recorder wordt niet herkend?


Er is waarschijnlijk iets mis gegaan met de automatische driver installatie.
U dient te driver handmatig te installeren. Afhankelijk van uw Windows versie kan dit verschillen.

 

Voor Windows 7, 8 en 10 kunt u de volgende stappen volgen:

  • - Klik op uw bureaublad met de rechtermuisknop op het Icoon Deze Computer en kies voor eigenschappen.
  • - Als u geen bureaublad icoon heeft ga dan naar start en dan rechtermuisknop op Computer en kies voor eigenschappen.
  • - Kies het Tabblad Hardware
  • - Klik op de knop Apparaatbeheer.
  • - Zorg dat de GPS is aangesloten via de USB Kabel en op de ON stand staat.
  • - In het kopje Poorten (COM & LPT) zou u de GPS recorder moeten zien, waarschijnlijk staat hier in het geel een uitroepteken voor.  Dit houdt in dat de Driver niet juist is geïnstalleerd.
  • - Klik op de GPS met de rechtermuisknop en kies voor stuurprogramma bijwerken.
  • - Kies de optie: Op mijn computer naar stuurprogramma’s zoeken.
  • - Vink de optie Inclusief onderliggende mappen aan.
  • - Blader naar: Deze computer > C:\ > Program Files (x86) > Nedsoft > RittenRegistratie 2014 > Drivers >Win7_Win8 en klik op OK
  • - Klik volgende
  • - Het systeem zal nu het stuurprogramma gaan opzoeken en gaan configureren.
  • - Hierna zal uw driver correct zijn geïnstalleerd en ook worden herkent door Nedsoft RittenRegistratie.

 

De Win7_Win8 map bevat de drivers voor Windows Vista , Windows 7, Windows 8 en Windows 10.

Selecteer het stuurprogramma

 

 



Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


MSVCP,,,,.dll ontbreekt

Wanneer u de onderstaande foutmelding krijgt bij het starten van uw RittenRegistratie pakket:

 

Deze toepassing kan niet worden gestart omdat MSVCP100.dll niet kan worden gevonden. 
U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren.

 

Kunt u het volgende bestand downloaden en installeren: Visual C++ 2010 hierna kunt u het programma opnieuw starten en zal uw probleem verholpen moeten zijn.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Hoe kan ik exporteren naar Excel?

Dit kan zeer eenvoudig via de Drag & Drop functie.

U hoeft enkel uw ritten te selecteren, en deze te slepen naar een lege Excel sheet.

Voor een duidelijk instructiefilmpje klikt u HIER

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Begin en eind tijden tonen.

U kunt in het programma extra velden aanzetten, zodat u de begin/eind tijd van de ritten kunt zien.

Dit gaat als volgt:

  • Ga naar het tabblad Ritten
  • Klik op een willekeurige kolomnaam met de rechtermuisknop en kies voor eigenschappen.
  • Vervolgens krijgt u een venster met een aantal blauwe mappen, klik hierin op de map tijd en vouw deze uit door op het plus icoon ernaast te klikken.
  • Vervolgens ziet u een map begin/eind. Klik op de map begin, en aan de rechterkant van het venster vinkt u het vakje bekijken aan. Volg dezelfde stappen voor de map eind.
  • Klik op OK en u ziet de 2 extra kolommen in uw scherm verschijnen.

Deze kolommen kunt u eventueel nog slepen naar links of rechts indien gewenst.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Ik krijg datums uit 1999? GPS Bug

De interne klokken in gps-systemen tellen omhoog tot 1.024 weken, waarna ze worden gereset. Dat komt neer op een periode van 19,7 jaar, die op 6 april 2019 werdt bereikt. De teller kwam op deze dag weer op nul te staan, waardoor de apparatuur in theorie denkt dat het augustus 1999 is.

Om dit probleem te verhelpen dient u een update te installeren.
Via onderstaande link vindt u de instructie hoe u dit kunt doen:

https://www.nedsoft.nl/kennisbank-rittenregistratie-gbf/

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Nedsoft RittenRegistratie » RittenRegistratie 2015

Hoe print ik een rapport?

Het programma heeft een ingebouwde rapportage functie.
Hiermee kunt u snel een gedetailleerde rapportage uit printen van uw gereden ritten.
Zo kunt u makkelijk een overzicht maken en indien nodig van uw gereden ritten.

Voor het afdrukken van een RittenRapportage volgt u onderstaande stappen:

  1. Kies bovenin voor Rapporten
  2. Klik Rapport Ritten
  3. Indien u alles wilt afdrukken klikt u op Genereren

    Wilt u een rapport van een bepaalde bestuurder, Voertuig, of binnen bepaalde datums dan kunt u dat in dit hoofdscherm selecteren.

 

Rapport Ritten

Een duidelijk instructiefilmpje vindt u HIER

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Rittenregistratie blijft hangen bij aankoppelen GPS Mac OSX 10.10 of hoger

Op deze pagina kunt u de nieuwste driver van Nedsoft RittenRegistratie voor Mac Os X downloaden. Deze update is puur geschikt voor OS X 10.10 en nieuwer

U hoeft enkel het onderstaande bestand te downloaden, en vervolgens te starten en de installatie te volgen.
Zodra de driver is geïnstalleerd, dient u uw systeem opnieuw te starten.

KLIK HIER VOOR OS X DRIVER 

Deze driver is geschikt voor Nedsoft RittenRegistratie 2014 Pro, 2015 Pro, 2016 en 2017 pakketten

Hierna kunt u de GPS weer aansluiten en aanzetten, het programma zou deze vervolgens dan moeten detecteren. en niet meer blijven hangen.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Handleiding Nedsoft RittenRegistratie 2015

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Nieuwe of extra database aanmaken

Deze vraag wordt momenteel bewerkt en kan niet getoond worden.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Ik kan mijn pakket niet activeren?

Wanneer u een Nedsoft RittenRegistratie 2015, 2016 of 2017 pakket koopt moet u deze activeren, dit kan doormiddel van het invoeren van de licentiecode. Wanneer u het product activeert word deze aan uw pc gebonden.

Als er bij een poging tot activeren een foutmelding gegeven word komt dit vaak omdat de code foutief is ingevoerd. De letters in de code zijn altijd hoofdletters, soms wil het gebeuren dat de O van Otto word gezien als het cijfer 0, of dat de I van Isaac word gezien voor het cijfer 1 of de L van Leo. Onderstaand vind u een voorbeeld van alle karakters die kunnen worden gebruikt in een licentiecode. Deze karakters kunt u gebruiken als referentie.

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

In het geval dat u een nieuwe pc koopt, wisselt van besturingssysteem of dat uw oude pc crashed dan moet u de code opnieuw invoeren. Indien het programma aangeeft dat uw code al is gebruikt dan kunt u een nieuwe code aanvragen bij onze helpdesk. U kunt contact opnemen met onze helpdesk via: informatie@nedsoft.com, in de mail moeten de volgende onderwerpen aan pas komen:

  • De reden van aanvraag.
  • De naam en jaartal van het pakket.
  • Email adres waar het pakket eerder mee is geregistreerd
  • Indien mogelijk de oude licentie.

Wanneer wij uw mail hebben ontvangen zullen wij u voorzien van een nieuwe licentiecode, deze kunt u gebruiken om uw pakket te (her)activeren.

 

Let op: Bij het Nedsoft RittenRegistratie Cloud pakket hoeft u de code maar eenmalig in te voeren, de code word daarna gekoppeld aan uw emailadres.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Een map kiezen om uw gegevens in op te slaan.

Zodra het programma is geïnstalleerd en geactiveerd met de licentie code, word er bij de 1e keer starten aan u gevraagd waar u de gegevens wilt bewaren.

Het is een goede zaak om dan een makkelijk terug te vinden map te maken of kiezen, zodat u voor de toekomst weet waar uw gegevens staan.
Dit is vaak handig bij het maken van back-ups van uw gegevens.

Maak dus bijvoorbeeld een map aan in uw documenten, of een andere makkelijke locatie.
Geef deze map een herkenbare naam (b.v. Rittenregistratie gegevens, of uw kenteken).

Als dit gebeurt is selecteert en kiest u deze map, het programma zet dan zijn data hier in.
Het programma opent hierna automatisch, en de eerste start wizzard zal worden gestart waarmee u uw bestuurder en voertuig gegevens kunt aanmaken.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Het menu of venster van de GPS recorder is niet zichtbaar of niet volledig?

Soms door beeldscherm of resolutie instellingen kan het gebeuren dat het venster van de GPS recorder niet geheel zichtbaar is. Waardoor u de download knop niet ziet dit maakt het lastig om het menu te gebruiken en zo de GPS te downloaden.

Gelukkig is dit venster te slepen door deze beet te pakken met de linkermuisknop.
U dient het kader aan de rechterkant beet te pakken met de muisknop zoals aangegeven in onderstaande afbeelding.

Als u het dan naar Links sleept zult u zien dat het menu dan weer zichtbaar word zodat u er weer gebruik van kunt maken.
  • Slepen
  •  

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


GPS recorder wordt niet herkend?


Er is waarschijnlijk iets mis gegaan met de automatische driver installatie.
U dient te driver handmatig te installeren. Afhankelijk van uw Windows versie kan dit verschillen.

 

Voor Windows 7, 8 en 10 kunt u de volgende stappen volgen:

  • - Klik op uw bureaublad met de rechtermuisknop op het Icoon Deze Computer en kies voor eigenschappen.
  • - Als u geen bureaublad icoon heeft ga dan naar start en dan rechtermuisknop op Computer en kies voor eigenschappen.
  • - Kies het Tabblad Hardware
  • - Klik op de knop Apparaatbeheer.
  • - Zorg dat de GPS is aangesloten via de USB Kabel en op de ON stand staat.
  • - In het kopje Poorten (COM & LPT) zou u de GPS recorder moeten zien, waarschijnlijk staat hier in het geel een uitroepteken voor.  Dit houdt in dat de Driver niet juist is geïnstalleerd.
  • - Klik op de GPS met de rechtermuisknop en kies voor stuurprogramma bijwerken.
  • - Kies de optie: Op mijn computer naar stuurprogramma’s zoeken.
  • - Vink de optie Inclusief onderliggende mappen aan.
  • - Blader naar: Deze computer > C:\ > Program Files (x86) > Nedsoft > RittenRegistratie 2014 > Drivers >Win7_Win8 en klik op OK
  • - Klik volgende
  • - Het systeem zal nu het stuurprogramma gaan opzoeken en gaan configureren.
  • - Hierna zal uw driver correct zijn geïnstalleerd en ook worden herkent door Nedsoft RittenRegistratie.

 

De Win7_Win8 map bevat de drivers voor Windows Vista , Windows 7, Windows 8 en Windows 10.

Selecteer het stuurprogramma

 

 



Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


MSVCP,,,,.dll ontbreekt

Wanneer u de onderstaande foutmelding krijgt bij het starten van uw RittenRegistratie pakket:

 

Deze toepassing kan niet worden gestart omdat MSVCP100.dll niet kan worden gevonden. 
U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren.

 

Kunt u het volgende bestand downloaden en installeren: Visual C++ 2010 hierna kunt u het programma opnieuw starten en zal uw probleem verholpen moeten zijn.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Hoe kan ik exporteren naar Excel?

Dit kan zeer eenvoudig via de Drag & Drop functie.

U hoeft enkel uw ritten te selecteren, en deze te slepen naar een lege Excel sheet.

Voor een duidelijk instructiefilmpje klikt u HIER

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Begin en eind tijden tonen.

U kunt in het programma extra velden aanzetten, zodat u de begin/eind tijd van de ritten kunt zien.

Dit gaat als volgt:

  • Ga naar het tabblad Ritten
  • Klik op een willekeurige kolomnaam met de rechtermuisknop en kies voor eigenschappen.
  • Vervolgens krijgt u een venster met een aantal blauwe mappen, klik hierin op de map tijd en vouw deze uit door op het plus icoon ernaast te klikken.
  • Vervolgens ziet u een map begin/eind. Klik op de map begin, en aan de rechterkant van het venster vinkt u het vakje bekijken aan. Volg dezelfde stappen voor de map eind.
  • Klik op OK en u ziet de 2 extra kolommen in uw scherm verschijnen.

Deze kolommen kunt u eventueel nog slepen naar links of rechts indien gewenst.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Ik krijg datums uit 1999? GPS Bug

De interne klokken in gps-systemen tellen omhoog tot 1.024 weken, waarna ze worden gereset. Dat komt neer op een periode van 19,7 jaar, die op 6 april 2019 werdt bereikt. De teller kwam op deze dag weer op nul te staan, waardoor de apparatuur in theorie denkt dat het augustus 1999 is.

Om dit probleem te verhelpen dient u een update te installeren.
Via onderstaande link vindt u de instructie hoe u dit kunt doen:

https://www.nedsoft.nl/kennisbank-rittenregistratie-gbf/

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Nedsoft KilometerRegistratie » Versie 2017

Hoe print ik een rapport?

Het programma heeft een ingebouwde rapportage functie.
Hiermee kunt u snel een gedetailleerde rapportage uit printen van uw gereden ritten.
Zo kunt u makkelijk een overzicht maken en indien nodig van uw gereden ritten.

Voor het afdrukken van een RittenRapportage volgt u onderstaande stappen:

  1. Kies bovenin voor Rapporten
  2. Klik Rapport Ritten
  3. Indien u alles wilt afdrukken klikt u op Genereren

    Wilt u een rapport van een bepaalde bestuurder, Voertuig, of binnen bepaalde datums dan kunt u dat in dit hoofdscherm selecteren.

 

Rapport Ritten

Een duidelijk instructiefilmpje vindt u HIER

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Een map kiezen om uw gegevens in op te slaan.

Zodra het programma is geïnstalleerd en geactiveerd met de licentie code, word er bij de 1e keer starten aan u gevraagd waar u de gegevens wilt bewaren.

Het is een goede zaak om dan een makkelijk terug te vinden map te maken of kiezen, zodat u voor de toekomst weet waar uw gegevens staan.
Dit is vaak handig bij het maken van back-ups van uw gegevens.

Maak dus bijvoorbeeld een map aan in uw documenten, of een andere makkelijke locatie.
Geef deze map een herkenbare naam (b.v. Rittenregistratie gegevens, of uw kenteken).

Als dit gebeurt is selecteert en kiest u deze map, het programma zet dan zijn data hier in.
Het programma opent hierna automatisch, en de eerste start wizzard zal worden gestart waarmee u uw bestuurder en voertuig gegevens kunt aanmaken.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Hoe kan ik exporteren naar Excel?

Dit kan zeer eenvoudig via de Drag & Drop functie.

U hoeft enkel uw ritten te selecteren, en deze te slepen naar een lege Excel sheet.

Voor een duidelijk instructiefilmpje klikt u HIER

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Nedsoft KilometerRegistratie » Versie 2016

Hoe print ik een rapport?

Het programma heeft een ingebouwde rapportage functie.
Hiermee kunt u snel een gedetailleerde rapportage uit printen van uw gereden ritten.
Zo kunt u makkelijk een overzicht maken en indien nodig van uw gereden ritten.

Voor het afdrukken van een RittenRapportage volgt u onderstaande stappen:

  1. Kies bovenin voor Rapporten
  2. Klik Rapport Ritten
  3. Indien u alles wilt afdrukken klikt u op Genereren

    Wilt u een rapport van een bepaalde bestuurder, Voertuig, of binnen bepaalde datums dan kunt u dat in dit hoofdscherm selecteren.

 

Rapport Ritten

Een duidelijk instructiefilmpje vindt u HIER

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Een map kiezen om uw gegevens in op te slaan.

Zodra het programma is geïnstalleerd en geactiveerd met de licentie code, word er bij de 1e keer starten aan u gevraagd waar u de gegevens wilt bewaren.

Het is een goede zaak om dan een makkelijk terug te vinden map te maken of kiezen, zodat u voor de toekomst weet waar uw gegevens staan.
Dit is vaak handig bij het maken van back-ups van uw gegevens.

Maak dus bijvoorbeeld een map aan in uw documenten, of een andere makkelijke locatie.
Geef deze map een herkenbare naam (b.v. Rittenregistratie gegevens, of uw kenteken).

Als dit gebeurt is selecteert en kiest u deze map, het programma zet dan zijn data hier in.
Het programma opent hierna automatisch, en de eerste start wizzard zal worden gestart waarmee u uw bestuurder en voertuig gegevens kunt aanmaken.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Hoe kan ik exporteren naar Excel?

Dit kan zeer eenvoudig via de Drag & Drop functie.

U hoeft enkel uw ritten te selecteren, en deze te slepen naar een lege Excel sheet.

Voor een duidelijk instructiefilmpje klikt u HIER

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Nedsoft KilometerRegistratie » Versie 2015

Hoe print ik een rapport?

Het programma heeft een ingebouwde rapportage functie.
Hiermee kunt u snel een gedetailleerde rapportage uit printen van uw gereden ritten.
Zo kunt u makkelijk een overzicht maken en indien nodig van uw gereden ritten.

Voor het afdrukken van een RittenRapportage volgt u onderstaande stappen:

  1. Kies bovenin voor Rapporten
  2. Klik Rapport Ritten
  3. Indien u alles wilt afdrukken klikt u op Genereren

    Wilt u een rapport van een bepaalde bestuurder, Voertuig, of binnen bepaalde datums dan kunt u dat in dit hoofdscherm selecteren.

 

Rapport Ritten

Een duidelijk instructiefilmpje vindt u HIER

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Een map kiezen om uw gegevens in op te slaan.

Zodra het programma is geïnstalleerd en geactiveerd met de licentie code, word er bij de 1e keer starten aan u gevraagd waar u de gegevens wilt bewaren.

Het is een goede zaak om dan een makkelijk terug te vinden map te maken of kiezen, zodat u voor de toekomst weet waar uw gegevens staan.
Dit is vaak handig bij het maken van back-ups van uw gegevens.

Maak dus bijvoorbeeld een map aan in uw documenten, of een andere makkelijke locatie.
Geef deze map een herkenbare naam (b.v. Rittenregistratie gegevens, of uw kenteken).

Als dit gebeurt is selecteert en kiest u deze map, het programma zet dan zijn data hier in.
Het programma opent hierna automatisch, en de eerste start wizzard zal worden gestart waarmee u uw bestuurder en voertuig gegevens kunt aanmaken.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Hoe kan ik exporteren naar Excel?

Dit kan zeer eenvoudig via de Drag & Drop functie.

U hoeft enkel uw ritten te selecteren, en deze te slepen naar een lege Excel sheet.

Voor een duidelijk instructiefilmpje klikt u HIER

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Nedsoft Adresbestand Pro » Versie 21

Waar vindt ik een branchecode overzicht voor Nedsoft Adresbestand PRO?

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Hoe maak ik een export van adressen in Adresbestand Pro

Hier vind u een stappenplan voor het maken van een simpele export.

  • U opent het programma en gaat vervolgens naar bestand en dan kiest u voor selecteer en exporteer.
  • Vervolgens krijgt u het Export:Start scherm en klikt u op next.
  • Daarna krijgt u de het Export:Filter scherm hier kunt u uw selectie criteria aangeven.
  • Kies bijvoorbeeld hoofdbranche en dan uw gewenste branche daar in. (indien u niet bekend bent met branchecodes, zie dan de pdf met branchecodes).
  • Klik deze map aan en verander daarnaast de knop negeer naar op.
  • Daarna klikt u op next en kiest u uw gewenste bestandstype voor de export en de locatie voor het bestand door op te klikken. Wij adviseren zelf om Excel XML of CSV te gebruiken als bestandstype.
  • Klik op next en in het volgende scherm kunt u de velden die u wilt exporteren aanvinken. Het makkelijkst is om alles aan te vinken zodat u een zo compleet mogelijke export krijgt, in Excel zijn gegevens namelijk makkelijk te manipuleren en te verwijderen.
  • Daarna kunt u klikken op next en dan vervolgens Exporteer. Het programma gaat dan zijn gehele database af en scant op adressen die voldoen aan uw selectie criteria. Het kan even duren voordat ze binnen rollen u kunt het beste de export gewoon zijn gang laten gaan.
  • Als dit alles is gebeurt zoek dan uw export bestand op en open deze. U zou nu een selectie van adressen moeten zien.


Stel dat u daarna nu nog een export wilt doen dan moet u het programma opnieuw opstarten. Dan word het huidige export limiet weer ververst en kunt u weer verder exporteren.

 

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Nedsoft Voorraadbeheer

Voorraadbeheer gegevens overzetten

Om de gegevens over te zetten van Nedsoft Voorraadbeheer naar een nieuwe pc/versie, volgt u de volgende stappen:

Op de oude versie/pc:
Open de installatiemap, standaard: C:\program files\Nedsoft\Voorraadbeheer\

Hierin staan een aantal bestanden. U dient alle bestanden met de extensie .DAT en .IDX te kopiëren naar bijvoorbeeld een USB stick.

artikel.DAT

artikel.IDX

bonnen.dat

bonnen.IDX

btw.DAT

btw.IDX

cat.DAT

cat.IDX

impprofd.DAT

impprofd.IDX

impprofh.DAT

impprofh.IDX

inkverk.DAT

inkverk.IDX

lev.DAT

lev.IDX

mutsoort.DAT

mutsoort.IDX

rbField.DAT

rbField.IDX

rbFolder.DAT

rbFolder.IDX

rbItem.DAT

rbItem.IDX

rbTable.DAT

rbTable.IDX

tabellen.DAT

tabellen.IDX

valutas.DAT

valutas.IDX

 

rbItem.IDX

De te kopiëren bestanden.

 

Op de nieuwe PC/versie:
De gekopieerde bestanden kunt u plaatsen in de nieuwe installatiemap van het programma en alle gegevens overschrijven, let wel op dat het programma uit staat.

Export functie
U kunt eventueel gebruik maken van de import  - export functie van Nedsoft Voorraadbeheer. Meer hierover kunt u vinden in de handleiding.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


VB Repair tool

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Instructiefilmpjes

RittenRegistratie

Instructie filmpjes voor onze RittenRegistratie pakketten kunt u vinden door te klikken op onderstaande link:

INSTRUCTIEFILMPJES RITTENREGISTRATIE

Deze instructiefilmpjes zullen regelmatig uitgebreid worden.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Nedsoft RittenRegistratie » RittenRegistratie 2014

Ik krijg een foutcode bij het activeren van Nedsoft RittenRegistratie 2014 of ouder ?

Indien u een foutcode krijgt tijdens het her-activeren van het programma kunt u hier de omschrijving er over vinden.

Bij foutcode -14 is uw licentie code vervallen.

Mogelijk heeft u ondertussen het programma op een andere computer geïnstalleerd.
Heeft de computer nieuwe hardware erbij gekregen (b.v. Nieuwe harde schijf of DVD Station).
Is er een nieuwere Windows versie op de computer geïnstalleerd
Is de computer zelf opnieuw geïnstalleerd.


Bij foutcode -2 of -3 kan het zijn dat uw licentie corrupt is.

Hierbij is het de beste gang van zaken om de licentie handmatig te verwijderen en dan een nieuwe aan te vragen.

Dit gaat als volgt:
U gaat naar de volgende map: C:\ProgramData\Nedsoft RittenRegistratie 201X

Houd er rekening mee, dat de map ProgramData automatisch word verborgen bij Windows.
Indien u deze dus niet kunt vinden moet u verborgen mappen/bestanden aanzetten via mapopties in configuratiescherm.

Of zie hiervoor deze pagina van Microsoft: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/show-hidden-files

Als u de map heeft gevonden zitten daar 1 of 2 bestanden in.
Vaak genaamd: 

NedsoftRittenRegistratie201X.llw
NedsoftRittenRegistratie201X.lic

Verwijder deze, en start daarna het programma opnieuw.

Uw licentie venster is nu leeg en bevat nieuwe licentie informatie.
Vraag nogmaals de code aan, zodra u deze terug krijgt zou het activeren moeten werken.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Handleiding Nedsoft RittenRegistratie 2014

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Het menu of venster van de GPS recorder is niet zichtbaar of niet volledig?

Soms door beeldscherm of resolutie instellingen kan het gebeuren dat het venster van de GPS recorder niet geheel zichtbaar is. Waardoor u de download knop niet ziet dit maakt het lastig om het menu te gebruiken en zo de GPS te downloaden.

Gelukkig is dit venster te slepen door deze beet te pakken met de linkermuisknop.
U dient het kader aan de rechterkant beet te pakken met de muisknop zoals aangegeven in onderstaande afbeelding.

Als u het dan naar Links sleept zult u zien dat het menu dan weer zichtbaar word zodat u er weer gebruik van kunt maken.
  • Slepen
  •  

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


GPS recorder wordt niet herkend?


Er is waarschijnlijk iets mis gegaan met de automatische driver installatie.
U dient te driver handmatig te installeren. Afhankelijk van uw Windows versie kan dit verschillen.

 

Voor Windows 7, 8 en 10 kunt u de volgende stappen volgen:

  • - Klik op uw bureaublad met de rechtermuisknop op het Icoon Deze Computer en kies voor eigenschappen.
  • - Als u geen bureaublad icoon heeft ga dan naar start en dan rechtermuisknop op Computer en kies voor eigenschappen.
  • - Kies het Tabblad Hardware
  • - Klik op de knop Apparaatbeheer.
  • - Zorg dat de GPS is aangesloten via de USB Kabel en op de ON stand staat.
  • - In het kopje Poorten (COM & LPT) zou u de GPS recorder moeten zien, waarschijnlijk staat hier in het geel een uitroepteken voor.  Dit houdt in dat de Driver niet juist is geïnstalleerd.
  • - Klik op de GPS met de rechtermuisknop en kies voor stuurprogramma bijwerken.
  • - Kies de optie: Op mijn computer naar stuurprogramma’s zoeken.
  • - Vink de optie Inclusief onderliggende mappen aan.
  • - Blader naar: Deze computer > C:\ > Program Files (x86) > Nedsoft > RittenRegistratie 2014 > Drivers >Win7_Win8 en klik op OK
  • - Klik volgende
  • - Het systeem zal nu het stuurprogramma gaan opzoeken en gaan configureren.
  • - Hierna zal uw driver correct zijn geïnstalleerd en ook worden herkent door Nedsoft RittenRegistratie.

 

De Win7_Win8 map bevat de drivers voor Windows Vista , Windows 7, Windows 8 en Windows 10.

Selecteer het stuurprogramma

 

 



Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


MSVCP,,,,.dll ontbreekt

Wanneer u de onderstaande foutmelding krijgt bij het starten van uw RittenRegistratie pakket:

 

Deze toepassing kan niet worden gestart omdat MSVCP100.dll niet kan worden gevonden. 
U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren.

 

Kunt u het volgende bestand downloaden en installeren: Visual C++ 2010 hierna kunt u het programma opnieuw starten en zal uw probleem verholpen moeten zijn.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Hoe kan ik exporteren naar Excel?

Dit kan zeer eenvoudig via de Drag & Drop functie.

U hoeft enkel uw ritten te selecteren, en deze te slepen naar een lege Excel sheet.

Voor een duidelijk instructiefilmpje klikt u HIER

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Begin en eind tijden tonen.

U kunt in het programma extra velden aanzetten, zodat u de begin/eind tijd van de ritten kunt zien.

Dit gaat als volgt:

  • Ga naar het tabblad Ritten
  • Klik op een willekeurige kolomnaam met de rechtermuisknop en kies voor eigenschappen.
  • Vervolgens krijgt u een venster met een aantal blauwe mappen, klik hierin op de map tijd en vouw deze uit door op het plus icoon ernaast te klikken.
  • Vervolgens ziet u een map begin/eind. Klik op de map begin, en aan de rechterkant van het venster vinkt u het vakje bekijken aan. Volg dezelfde stappen voor de map eind.
  • Klik op OK en u ziet de 2 extra kolommen in uw scherm verschijnen.

Deze kolommen kunt u eventueel nog slepen naar links of rechts indien gewenst.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Ik krijg datums uit 1999? GPS Bug

De interne klokken in gps-systemen tellen omhoog tot 1.024 weken, waarna ze worden gereset. Dat komt neer op een periode van 19,7 jaar, die op 6 april 2019 werdt bereikt. De teller kwam op deze dag weer op nul te staan, waardoor de apparatuur in theorie denkt dat het augustus 1999 is.

Om dit probleem te verhelpen dient u een update te installeren.
Via onderstaande link vindt u de instructie hoe u dit kunt doen:

https://www.nedsoft.nl/kennisbank-rittenregistratie-gbf/

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Handleidingen

Handleiding Nedsoft Factuur

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Handleiding Nedsoft Kasboek v3

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Handleiding Nedsoft Prikklok v2

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Handleiding Nedsoft RittenRegistratie 2014

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Handleiding Nedsoft RittenRegistratie 2015

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Handleiding Nedsoft RittenRegistratie 2016

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Handleiding Nedsoft RittenRegistratie Cloud

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Handleiding Nedsoft Voorraadbeheer

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Handleiding Nedsoft RittenRegistratie 2017

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Nedsoft RittenRegistratie » RittenRegistratie 2013

Ik krijg een foutcode bij het activeren van Nedsoft RittenRegistratie 2014 of ouder ?

Indien u een foutcode krijgt tijdens het her-activeren van het programma kunt u hier de omschrijving er over vinden.

Bij foutcode -14 is uw licentie code vervallen.

Mogelijk heeft u ondertussen het programma op een andere computer geïnstalleerd.
Heeft de computer nieuwe hardware erbij gekregen (b.v. Nieuwe harde schijf of DVD Station).
Is er een nieuwere Windows versie op de computer geïnstalleerd
Is de computer zelf opnieuw geïnstalleerd.


Bij foutcode -2 of -3 kan het zijn dat uw licentie corrupt is.

Hierbij is het de beste gang van zaken om de licentie handmatig te verwijderen en dan een nieuwe aan te vragen.

Dit gaat als volgt:
U gaat naar de volgende map: C:\ProgramData\Nedsoft RittenRegistratie 201X

Houd er rekening mee, dat de map ProgramData automatisch word verborgen bij Windows.
Indien u deze dus niet kunt vinden moet u verborgen mappen/bestanden aanzetten via mapopties in configuratiescherm.

Of zie hiervoor deze pagina van Microsoft: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/show-hidden-files

Als u de map heeft gevonden zitten daar 1 of 2 bestanden in.
Vaak genaamd: 

NedsoftRittenRegistratie201X.llw
NedsoftRittenRegistratie201X.lic

Verwijder deze, en start daarna het programma opnieuw.

Uw licentie venster is nu leeg en bevat nieuwe licentie informatie.
Vraag nogmaals de code aan, zodra u deze terug krijgt zou het activeren moeten werken.

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Het menu of venster van de GPS recorder is niet zichtbaar of niet volledig?

Soms door beeldscherm of resolutie instellingen kan het gebeuren dat het venster van de GPS recorder niet geheel zichtbaar is. Waardoor u de download knop niet ziet dit maakt het lastig om het menu te gebruiken en zo de GPS te downloaden.

Gelukkig is dit venster te slepen door deze beet te pakken met de linkermuisknop.
U dient het kader aan de rechterkant beet te pakken met de muisknop zoals aangegeven in onderstaande afbeelding.

Als u het dan naar Links sleept zult u zien dat het menu dan weer zichtbaar word zodat u er weer gebruik van kunt maken.
  • Slepen
  •  

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt:


Ik krijg datums uit 1999? GPS Bug

De interne klokken in gps-systemen tellen omhoog tot 1.024 weken, waarna ze worden gereset. Dat komt neer op een periode van 19,7 jaar, die op 6 april 2019 werdt bereikt. De teller kwam op deze dag weer op nul te staan, waardoor de apparatuur in theorie denkt dat het augustus 1999 is.

Om dit probleem te verhelpen dient u een update te installeren.
Via onderstaande link vindt u de instructie hoe u dit kunt doen:

https://www.nedsoft.nl/kennisbank-rittenregistratie-gbf/

Auteur: Nedsoft
Laatst bijgewerkt: